Alla inlägg under januari 2008

Av Outi Huuskonen - 31 januari 2008 12:02

Vi har haft en härligt dag !!!! Igår det snöade och idag solen skiner !!! Fint väder !!! På lördag vi har årets första utställnig i Eno (ligger bara ca. 35 KM från oss)  och båda hundar deltar. Jag anmälde Jonni eftersom där finns en domare som kanske tycker om honom.

Jag tog bilde av hundar. Den första är från morgon bitti och den andra är från middags.



 


Med Bella jag har tränats bordet. Hon stor bra nu.


Av Outi Huuskonen - 24 januari 2008 17:52

Nu vi ska ha snö !! Och MYCKET !!  Det blåser hård och snöar hemskt mycket !! Vi hade en lydnadsträning (med Bella) men jag vågade inte åka dit ! Vår träningsplats ligger mer än 20 km från oss och det kom så mycket snö att jag stannade hemma. Bättre så.

Jonni har inga problem med att stanna hemma. Han vilar med en god kompis (min mor). Jonni trivs bra med min mor. ; - )


pyry_to24012008.jpg picture by jonniponni


autuus_maan_paalla.jpg picture by jonniponni

Av Outi Huuskonen - 12 januari 2008 09:17

Vi fick SNÖ igår !! Och hundarna njuter !!! Och efter lekar ute i snö dom är trötta och vill gö till sängs.


dancers2.jpg picture by jonniponni


dancers_in_the_snow.jpg picture by jonniponni


vauhtimimmi_bella.jpg picture by jonniponni


hippulat_vinkuen.jpg picture by jonniponni


happiness_is4.jpg picture by jonniponni


happiness_is1.jpg picture by jonniponni

Av Outi Huuskonen - 7 januari 2008 11:26

Jonnis tassa har blivit bättre. Kanske inom ett par veckor han kan börja att träna agility !!! Vår ny år har börjat så, att ja har anmält mina hundar till en uställning (2.2. Eno Grupp utställning)  och också vi ska gå och tävla agility i Varkaus i Februari. Och KANSKE vi har agitävlingar i Sverige snart...


yhdistetty_uusikuva.jpg picture by jonniponni

Skapa flashcards