Alla inlägg under september 2008

Av Outi Huuskonen - 11 september 2008 10:27



Några av Jonnis priser och CH-rosetter.



Mer rosetter, ovan är några som är min huskytikens rosetter.



Jonnis största framgångar från utställningar: INT CH och NORD CH rosetter och INT CH-diplom.

 


Agilitypriser....


Jonni har MÅNGA,  många priser och jag har brist på platser när jag kan hålla dom, men...om han får något jag tar det emot.  :-)  Och om han fortsätter hans framgångar det betyder att jag ska ha mer priser !

Av Outi Huuskonen - 9 september 2008 18:26


På söndag 7.9 vi hade vår DM-tävlingar i agility här i Joensuu. Sirkku Kouki, en 14-åring från vår grannklubb PoKS ledde Jonni. För Sirkku den var den första gången i Klass 3 eftersom hon tävlar med hennes hund i Klass 2. Och den var hennes första officiella tävlingar med Jonni också ! Vi hade 3 tävlingar för Klass 3. I den första banan Sirkku och Jonni fick femman från bommen men dom gjorde en snabb tid. Och sen var 2 DM-deltävlingar. I den första tävling Sirkku ledde bra och gjorde en säker nolla men en bra tid. och dom var på femte plats totalt och på tredje plats i DM-tävling. Sen var den sista banan, den andra deltävling i DM, en hoppbana. Sirkku gjorde en säker nolla med en snabb tid och dom fick fjärde platsen i tävlingen. MEN i DM-tävling dom VANN med snabbare totaltiden ! Jonni var bättre än dom andra DM-tävlare i den sista banan och därför han vann, den andra år i rad ! HURRA !!! Så Jonni och Sirkku firade Mästerskapet !!! BRA JOBB !!! Tack Sirkku !!!!  :-)




Ovido - Quiz & Flashcards