Alla inlägg under oktober 2008

Av Outi Huuskonen - 24 oktober 2008 13:49



Min kära flickan Bella fyller  FEM  ÅR  idag !!! Tiden går ju så snabbt !! Grattis till min lilla flickan för födelsedag !!!


Bella tävlade i agility i Pieksämäki 18.10 och blev tredje där. Resultatet var inte så bra men vi VAR tredje ändå !!!



Bella  med tredjepris !


Av Outi Huuskonen - 8 oktober 2008 15:53


Nyheter först: vi hade en inofficiella agitävling på mondag och Bella gjorde 2 nollabanor och var andra i nyborjarklasse (för hundar som tävlar minst i Klass 1) och  VANN  (öppen klass) ! Jonni tävlade med Sirkku i Öppen klasse och blev diskad. Så Bella var bättre än Jonni !!! :-)  Hahaa !!! Bara Bella fick nolla i MINI klasse.

Jag köpte en ny kamera och jag tog bilder av hundarna. 



Bella



Jonni


Av Outi Huuskonen - 3 oktober 2008 18:49


I Jaxonville kennels blogg http://jaxonville.vuodatus.net/blog/1541078 finns bilder av blivande (hoppas !) mamma och pappa. Mamma heter Kaisa, Jaxonville Kappas Vaan från kennel Jaxonville. Hon var BIM i sista årets Rashuvudspecialen i Sverige (domare var Göran Bodegård). Hon, som hennes föräldrar också, är INT CH. Valparna ska föddas i mitten av November.

Hoppas att det ska bli en rejäl kull. Kanske då jag kan ha en tredje västgötaspets. En liten hane med svans är den som jag skulle gärna ha...En liten Jonni...!  :-)  Nu vi kan bara vänta.

Skapa flashcards