Alla inlägg under december 2008

Av Outi Huuskonen - 27 december 2008 09:41


Snart det är år 2009 !!! Hur tiden går så snabbt ?  Bella har blivit bättre och hon är en frisk och livlig flicka igen !!!  :-)  Nedan är en bild av henne som jag tog idag. Hon gillar inte glasbordet där hon stod.


bella_la271208art.jpg picture by jonniponni


Vi önskar ER alla  GOTT  och  FRAMGÅNGSRIKT  NYTT  ÅR  2009 !!!






Ovan är några bilder (tagits idag) som visar hur hundarna njuter av snö !!! Vi äntligen har snö !!!


Av Outi Huuskonen - 23 december 2008 08:41


joulukortti08S2.jpg picture by jonniponni


Och sådant det såg ut idag !! Vi har  SNÖ  igen !!!!  Vi har en vit Jul !!!!


ti23122008aamu.jpg picture by jonniponni


Av Outi Huuskonen - 20 december 2008 20:58


Jag ska VÄRKLIGEN fira en GOD JUL !!! Min Bella var SJUK i magen. Jag tänkte att hon ska DÖ !! Hon var SÅ sjuk ! Hon gick till röntgen, blodprov togs och hon var undersökts många gånger. Hon hade blodigt diarré och hon kräkte. Hennes vikt kom ner från ca. 8,5 kg till 7,3 kg inom en vecka !!!  Hon fick medicin men ingenting  hjälpte - och så det såg ut. Men nu hon mår bra. Hon får två olika medicin och den andra - Tylosin - var den som  rättade min flicka. Så nu jag kan också leva ett normalt liv och inte bekymra mig över Bella. Ha ett Jätteroligt Jul !!!


bellan_vuoden_saldo.jpg picture by jonniponni


Bella med hennes agipriser som hon har fått under åren.

Duktig flicka !!!  :-)


Av Outi Huuskonen - 8 december 2008 07:44


Nämligen agitävling. I vår självständighetsdagen (6.12.) vi hade en agitävling här i hemma. Båda hundarna tävlade. Bella blev diskad i den första starten men hon fick nolla banfel med övertid i den andra och vi var på ANDRA PLATS i prisutdelning !! Vår bästa placering !!! Hurra !!! Obs: i Varkaus 15.11 vi hade både den samma BANFEL och TID än vi hade här i Joensuu !! Hmmm !!!!?  Underligt !!!  Jonni och Niina gjorde en nollabana och blev också på andra plats i den första starten. Fint jobbad, både två !!!  Dom blev diskad i den andra eftersom Jonni hoppade en hinder från fel sida. Men WHO CARES !!! Jonni har kvalad sig till SM nästa år (han har redan 8 nollor och han behöver bara 7) och han behöver bara 2 nollor till VM-kvaltävling och vi har 7 månader tid för att skaffa dom !!! NO RUSH !!!! :-D  Nu jag och mina fina hundar tar en julpaus !!!



Hundar med sina priser !!! 

Ovido - Quiz & Flashcards