Alla inlägg under maj 2009

Av Outi Huuskonen - 5 maj 2009 12:40


Mera bra nyheter !!! Jonni har blivit pappa igen !!! Den är hans andra kull. Tidigt i morse Vindi (Hurradonets Östina Östanvind) fick 4 pojkar och en tjej !!! Alla mår bra tillsvidare och vi hoppas att allt ska gå bra i framtiden också. Stolt pappa gratulerar !!!!  Den här är Fennican R-kull !! Grattis till uppfödaren och mamma Vindi och hennes ägare. Och jag väntar ivrigt för en liten hanvalp som jag ska hämta i Juli...   :-)


Vindipennut008mini.jpg picture by jonniponni


Vindipennut007mini.jpg picture by jonniponni


Mamma med valparna !


Av Outi Huuskonen - 4 maj 2009 13:04


Jag hade ett härligt veckoslutet !!! På Lördag vi var i en utställning i Tohmajärvi. Jonni var så bra som vanligt: han var både BIR och BIR-VET.  MEN.....Bella !! Vilken överraskning !!! Hon fick första gången i Finland en CK, hon var BT-1 och BIM och fick hennes  FÖRSTA  CERT !!!!  Hurra !!!!! Jag har väntat den här dagen för så lång tid !!  ÄNTLIGEN  kom  CERTET !!! Jonni var inte placerad i gruppen men han var i bäst 5 i BIS-VET ringen men bara 4 var placerade. Men bra jobbad.

På Söndad jag tävlade med båda hundar i agility. Bella fick två femmor med övertid. Jonni fick femman med lite övertid (bara 0.36 sec.) i den första banan men vi var felfria i den andra banan. Så ett  NOLLARESULTAT för oss !!! Och den var i 2006 när jag har ledde Jonni till en nolla i den sista gången !!! Vilken slut till ett härligt veckoslutet !!!  Undan finns en bild av  BIR och BIM-paret !!!



Ovido - Quiz & Flashcards