Alla inlägg den 16 september 2007

Av Outi Huuskonen - 16 september 2007 06:20

Vi tävlade igår i Pieksämäki i agility. Där var bara en start för Klass III så jag ledde Jonni. I först blick såg banan ut som lätt  men när vi gick runt den jag såg att där var några svåra ställe där. Jag var också tvungen att göra "rear cross" i några ställe med Jonni eftersom det var den enda sätt att leda honom där.

Jag var ganska nervös när jag gick till banan och Jonni märkte den och försökte att bita mig. Jag fick 2 x femma med bitförsök ! Och en gång vi fick fem fel eftersom jag gav honom en dålig kommando och han gick förbi hindern. OCH vi fick tidfel också !! Vår resultat var INTE bra (22.31 !!), men jag var iallafal nöjd att vi hade gjort ett resultat för banan VAR ju så svart.

Jag VAR rätt när jag tyckte att banan var svårt: bara 3 hundar ut av 9 FICK ett resultat !!  Så vi fick tredje pris med vår 22.31 !! Dom 6 som var bakom oss blev diskad så vi var bättre än dom !! Så vi kom hem med en pokal och en gul rosett !!!  :- )

Ovido - Quiz & Flashcards