Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Outi Huuskonen - 28 augusti 2008 12:08



23.8 vi hade Rasmästerskapstävlingar i agility i Mikkeli. Bella deltog i Klass 1 och Jonni i Klass 3. JAG  ledde också Jonni !!! Bella fick  5 fel och 19.64 övertid och vår resultat var 24.46 och placering 8./12  och i Mästerskapet för Klass 1 hundar vi var fjärde (den sista). Bella tävlade en annan klass också men var diskad där.  Jonni och jag gjorde bara en fel i bommen och gick under idealtiden ! Vår placering var 8./29 och vi var tredje i Mästerskapet (8 hundar deltog). Jag var jättenöjd att jag kunde leda Jonni så bra. Det är redan 6 månader när jag har ledd honom den sista gången. Men jag klarade mig bra ! :-)  Jonni gjorde sig bra i banan. Tulikäpälän Pikku Liekki och Milla Saari vann, Päivi Männistö och Piru blev den andra och vi var den tredje. Päivi och Leila, Sari Valtonen och Vega och Stiina Pasanen och Topi blev diskad. Vad hände till dom andra västgötar det vet jag inte. Där var tex.  Milla med hennes lite över 11-åring Nuusku men jag minns inte vad dom fick som resultat. Där var 3 äldre hundar som tävlade. Nuusku är över 11 år och Jonni och Leila är över 8 och dom alla är bra hundar ! Västgötar  rules !

Ovido - Quiz & Flashcards