Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Outi Huuskonen - 6 mars 2009 11:50


Idag Jonni har parat en jättefin sveskfödda tiken FIN CH Hurradonet Östina Östanvind, "Vindi". Allt har gått bra. Jonni är hos hans uppfödare Inga Kahlman i Helsinfors och jag och Bella väntar på honom att komma hem. Vindi är ganska stor tik, 33cm, rödbrun och med svans och hennes proporsioner är jättebra för agility. Hon är INTE som några andra VS tikar som är jätte lång i kroppen. Hon är också frisk i höfterna (HD A) och hon är ögonlyst ua. Hon har haft redan en kull av valpar och dom ser jättefint ut ! Alla valpar som kommer i den här kombination ska ha svans (jag älskar svansade västgötar !) och dom kan vara grå eller rödbrun som deras föräldrar. Vindi har en jättefin karaktär: hon är glad och öppen. Jag hoppas att allt går bra och om 9 veckor vi ska ha en ny kull i världen !! Och jag hoppas att där finns en grå hane för mig...!


            

Vindi


Ovido - Quiz & Flashcards